Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 06:25

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 11 aug 2021, 20:35 
Offline

Blev medlem: ons 11 aug 2021, 01:39
Inlägg: 1
Hela ensemblen av röstskådisar i den svenska dubben är bra och alla lever sin in väldigt bra i sina karaktärer!
Fram för allt så gillar jag Staffan Hallerstam och Annelie Bhagavan som röstskådisar i Sailor Moon.
Vilka gillar ni ?


Upp
   
InläggPostat: ons 11 aug 2021, 22:22 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Favoritröstis får jag ändå säga är Annelie. Hon passar så otroligt bra som Sailor Moon. Har sagt det förut men det tåls tjatas om. Tycker hon får till karaktärens fåfänga och energi så charmigt. Hon har sitt sätt att skifta mellan att låta gladlynt och sen förbannad och sen olycklig osv. Man skulle kunna vara petig om vissa saker men ser vi dubbinsatsen för vad den är så är det bra gjort. Dubbningen skedde i ett snabbt tempo ska vi komma ihåg – utrymmet för eftertanke finns inte där som när det arbetas med en långfilm för bio t ex. Efter avsnitt 57 blir det ett hopp mellan röstinspelningarna (Sailordubbningen avbröts och återupptogs sen flera år senare) och vi får höra en liten annan variant på Annie. Fortfarande Bhagavan (Berg) som dubbar men hon anstränger rösten mer för att låta flickigare vilket stramar åt det tidigare så breda ”humörregistret” något.

En annan storfavorit är Maria Weisby som tyvärr byttes ut sen. Hon räds inte från att verkligen ta ut svängarna så en karaktär som Rai/Mars blir så himla rolig med henne. Sättet som hon levererar repliker som ”Det blir inte bättre för att du liipar!” har en viss rolighet bara i sig. Låter kanske inte som en fjortonåring men det är inget som stör och det är egentligen samma sak med alla rollerna. Förr var det ganska ovanligt att ta in barn för dubba tv-tecknat. Som liten så var detta så invant så jag reagerade inte. Å andra sidan såg man tonåringar som vuxna nästan. ;-)

Andersen passar bra som Jedyte. Det är alltid den karaktären jag ser framför mig när jag hör hans röst. Dolken passar rätt bra som Maskrosen.

Varmt välkommen till forumet förresten! :-)

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: sön 15 aug 2021, 10:40 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 18 dec 2017, 02:42
Inlägg: 142
Ort: Insnöad i en oplogad dalaskog
Håller med Mikel, Annelie är ett givet kort bland röstskådisarna som medverkar. Gillar särskilt hennes insats som Petzite. Fredrik Dolk inte att förglömma, även om jag kan tycka han låter väldigt mycket äldre än han nog ska framstå som.

_________________
Bild


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015