Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 08:28

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: mån 24 feb 2020, 22:45 
Offline

Blev medlem: sön 23 feb 2020, 20:59
Inlägg: 6
Citat:
Citat:
Hej allihopa! Måste först säga att det är kul att sailormoon.se lever vidare! Den bästa svenska Sailor Moon sidan helt klart som man ofta besökt, och kul det finns ett forum här nu också! :)

Sen tänkte jag säga att jag har själv restaurerat alla svenska avsnitt med bild tagen ifrån japanska DVD skivor och gjort nya DVD skivor! Den restaureringen jag gjort har jag synkat den japanska DVD bilden mot den svenska bilden, så synkningen stämmer väldigt bra med svenska originalversionen. Och alla avsnitt är omklippta på rätt sätt så som den svenska dubben är med prolog och sånt i rätt ordning osv. och jag har återskapat det svenska introt med DVD kvalité! Dom som är intresserade av detta borde jag nog hjälpa så dom kan få ta del av dom på nått vis, på ett eller annat sätt :) Det är totalt 15 DVD skivor det rör sig om.

Här är lite bilder på hur det ser ut:
Bild
Bild
Bild

Har även gjort två DVD boxar utav det hela till mig själv! :)
Bild
Finns det någon möjlighet att köpa dessa fenomenala dvd kopior av dig? Ser helt grymt ut 😍
Wow vilket arbete, förlåt att jag hakar på så här långt efter men är också jätte intresserad av att eventuellt få köpa dessa av dig😊


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: fre 16 okt 2020, 20:27 
Offline

Blev medlem: tor 15 okt 2020, 23:59
Inlägg: 2
Hej ny här på forumet! :)

Jag håller också på med en restaurering av Sailor Moon. Jag älskar japanska och ville därför ha både orginalspråk och svenska på samma gång! Alltså att man kan välja språk, inte att det spelas samtidigt hahah! Så jag har tagit blu-ray utgåvan och synkat. Har gjort cirka 58 avsnitt av den svenska dubben, så är strax klar. :) Vet dock inte hur man infogar bilder så kan ej visa.

Hela säsong 1 är klart, fick med Japanska, Engelska och Svenska dubben + Engelsk undertext.

Här är trailern från Kanal 5 i bluray bild (-kanal 5 bilden, så begåvad är jag inte att jag kan restaurera den x)

https://www.youtube.com/watch?v=eWVzhTT ... oonSwedish


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: fre 16 okt 2020, 21:30 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Varmt välkommen till forumet! :-)

Låter som väldigt mycket arbete, hatten av för det! Hoppas du orkar klart med projektet hela vägen. Vore kul att få titta på det som du gjort hittills.

Forumanvändare tillåts i dagsläget inte att ladda upp bilder till själva webbplatsen. Du får ladda upp bilden på en extern plats (Imgur, Flickr osv) och länka till adressen. Lägg in bildadressen mellan två IMG-taggar.

Exempel: [img]http://www.sailormoon.se/grafik/annie.png[/img]

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: sön 08 nov 2020, 07:45 
Offline

Blev medlem: sön 08 nov 2020, 07:43
Inlägg: 1
Citat:
Citat:
Citat:
Hej allihopa! Måste först säga att det är kul att sailormoon.se lever vidare! Den bästa svenska Sailor Moon sidan helt klart som man ofta besökt, och kul det finns ett forum här nu också! :)

Sen tänkte jag säga att jag har själv restaurerat alla svenska avsnitt med bild tagen ifrån japanska DVD skivor och gjort nya DVD skivor! Den restaureringen jag gjort har jag synkat den japanska DVD bilden mot den svenska bilden, så synkningen stämmer väldigt bra med svenska originalversionen. Och alla avsnitt är omklippta på rätt sätt så som den svenska dubben är med prolog och sånt i rätt ordning osv. och jag har återskapat det svenska introt med DVD kvalité! Dom som är intresserade av detta borde jag nog hjälpa så dom kan få ta del av dom på nått vis, på ett eller annat sätt :) Det är totalt 15 DVD skivor det rör sig om.

Här är lite bilder på hur det ser ut:

Har även gjort två DVD boxar utav det hela till mig själv! :)
Finns det någon möjlighet att köpa dessa fenomenala dvd kopior av dig? Ser helt grymt ut 😍
Wow vilket arbete, förlåt att jag hakar på så här långt efter men är också jätte intresserad av att eventuellt få köpa dessa av dig😊


Jag är också väldigt intresserad!! <3


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: mån 09 nov 2020, 16:04 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Välkommen hit Chibu!

Får snart dela på tråden känner jag. :-P

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: lör 05 dec 2020, 17:26 
Offline

Blev medlem: lör 05 dec 2020, 17:21
Inlägg: 1
Hej alla!
Jag satt med min lilla dotter och pratade om Sailor Moon, men det går inte att hitta svenskdubbat nånstans verkar det som. Jag försökte hitta torrenten också som ni nämnde, men utan resultat.

Om någon vänlig själ, t ex Garetmoon, vill stötta oss i detta skulle jag med glädje stötta detta projekt!


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: lör 05 dec 2020, 18:31 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Varmt välkommen Ortoceratite! Nämnda torrent cirkulerar fortfarande.

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: tor 17 dec 2020, 22:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 19 aug 2019, 22:38
Inlägg: 18
Jag köpte skivor och fick en upplaga av maskera rosens restaurerade mästerverk, men har tyvärr ingen torrent jag kan dela. Hade gärna hjälpt för att sprida SM arvet med enda haken att jag är fullständigt novis när det kommer till data. Kanske kan du be maskerade rosen om kopior du också?


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: tor 18 feb 2021, 18:20 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Sailordubben – och därmed också Sailor Moon – firar 25 år i Sverige denna dag! Tiden rinner mig ur händerna.

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: fre 19 feb 2021, 09:59 
Offline

Blev medlem: fre 19 feb 2021, 09:55
Inlägg: 1
Citat:
Sailordubben – och därmed också Sailor Moon – firar 25 år i Sverige denna dag! Tiden rinner mig ur händerna.
Kom också på att det ju var tjugofemårsjubileum igår, så var tvungen att registrera mig för att kunna gratta. 25 år av nya svenska manganördar. Vilken fest! Tänk att något kan ha sån påverkan att vi fortfarande sitter här tjugofem år senare och är lika tagna.


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015