Felsägningar i Sailor Moon

Här pratar vi om det mesta som rör Sailor Moon och hennes värld oavsett vad för inkarnation det handlar om. Diskutera allt från avsnittstitlarna i den splitternya serien Sailor Moon Crystal, till Naoko och kompanis stundvisa slarvtecknande i Sailor V-mangan. Eller varför inte ta upp nån oskyr vhs-inspelning av ett kigurumiframträdande från 90-talet.
Nutte
Kontakt:

Felsägningar i Sailor Moon

Inlägg av Nutte »

Tänkte att det skulle vara kul med en sån här tråd där vi samlar alla felsägningar i Sailor Moon.

Jag kom att tänka på för ett tag sen, en episod av Sailor Moon där sailor Mars säger Månkristallkraft istället för sin egen förvandlingsreplik. Eller när hon säger Annie när hon är Sailor Moon.
Användarens profilbild
Mikel
Admin
Kontakt:

Re: Felsägningar i Sailor Moon

Inlägg av Mikel »

Roligt ämne! Klassiska felet som jag brukar ta upp är avsnitt 45 när Moon kallar Mars för Mercury tre gånger på rad.

Många såna här missar finns nedskrivna på https://sailormoon.se/khelatar/oversatt/, rekommenderar att du kollar in den om du inte redan gjort det. :-)
Bild
Användarens profilbild
lord_zubat

Re: Felsägningar i Sailor Moon

Inlägg av lord_zubat »

Vet inte om man ska ta det som en felsägning men avsnitt 45 har väl också när Mars utropar "Jag sitter fast", ståendes på isen.
Bild
Skriv svar