Sailor Moon Eternal (Crystal)

Här pratar vi om det mesta som rör Sailor Moon och hennes värld oavsett vad för inkarnation det handlar om. Diskutera allt från avsnittstitlarna i den splitternya serien Sailor Moon Crystal, till Naoko och kompanis stundvisa slarvtecknande i Sailor V-mangan. Eller varför inte ta upp nån oskyr vhs-inspelning av ett kigurumiframträdande från 90-talet.
Användarens profilbild
Rosen

Re: Sailor Moon Eternal (Crystal)

Inlägg av Rosen »

Nutte skrev: tor 03 jun 2021, 11:08 Någon som vet vem som texter översättningen?
Emma Lindahl; det kommer upp i slutet av eftertexterna.
Jag vet inte på rak arm vem det är; kan mycket väl vara någon som var aktiv på min tid under något online-nick som jag skulle känna igen direkt.

Jag har bara kollat på del 1 så här långt. Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^

Det slår mig att om 'Sailor Moon på svenska' fortfarande var en aktiv sajt skulle jag ha en massa jobb framför mig nu... Na ja, efter 17 år finns det i alla fall Sailor Moon-content på svenska nu. Det var inte ett år för tidigt.

En liten nod till SuperS, förresten: Om man sitter igenom den första ED:n i eftertexterna så spelar de 'Watashi-tachi ni Naritakute' efteråt.
Användarens profilbild
Mikel
Admin
Kontakt:

Inlägg av Mikel »

Rosen skrev: tor 08 jul 2021, 02:15Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^
Nej vad roligt! Jag måste undersöka detta närmare när tid finnes. Intressant om de gamla Crystal-avsnitten nu också dyker upp med svensk textning.

Vore superkul om denna person var nätaktiv moonie tidigare. Fanns åtminstone en Emma – utan angivet efternamn – som skickade in brev till Svmoon.
Bild
Användarens profilbild
Mikel
Admin
Kontakt:

Inlägg av Mikel »

Crystal ligger nu ute på Netflix i USA. Är det någon som kan bekräfta om det gör det på svenska Netflix också?
Bild
Användarens profilbild
lord_zubat

Inlägg av lord_zubat »

Rosen skrev: tor 08 jul 2021, 02:15
Nutte skrev: tor 03 jun 2021, 11:08 Någon som vet vem som texter översättningen?
Emma Lindahl; det kommer upp i slutet av eftertexterna.
Jag vet inte på rak arm vem det är; kan mycket väl vara någon som var aktiv på min tid under något online-nick som jag skulle känna igen direkt.

Jag har bara kollat på del 1 så här långt. Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^
Verkligen snyggt att de behåller (smyger in? :P ) klassiska översättningsreferenser ändå.

Välkommen tillbaka förresten Rosen, det var ett tag sen :)
Bild
Skriv svar