Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 09:48

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 29 feb 2020, 19:34 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Reserverad för Ep. 9 när jag lyckas ordna den.


Upp
   
InläggPostat: lör 29 feb 2020, 20:24 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episode 10

-Jadyte har blivit tillsagd at 'likvidera' sailor kämparna.

-Ami är så söt. Och har bästa prioriteringar! Dvs klappa kissen.

-Var 'Eftermiddagsskola' någonsin en grej i Sverige? Skulle ni förstå om jag använde termen 'Eftermiddagsskola?'

-Tjejen som varken är Liima, Annie, eller Ami verkar vara röstskådespelad av någon som täpper till sin näsa.

-Rai's morfar är fortfarande ett pervo.

-Annie blir kär i Rai vid första ögonkastet. Rai försöker excorsera henne och får istället ta sig en mycket lång titt på hennes trosor.

-Jadyte ser rätt snygg ut i hakama!

-Rai's morfar är tydligen bi? Och det var därför han anställde Jadyte? :S

-Rai's morfar blir anklagad för att 'Flörta med flickorna innan de tar sexbussen hem'. Det här låter av någon anledning bättre på alla språk utom Svenska.

-Älskar att Rai med en gång utgår ifrån att det ligger någon bakom den försvinnande bussen.

-Annie förvandlar sig till en flygvärdinna av okänd anledning. Hon ville bergis bara vara söt och utnyttjade tillfället. Eller också gick någon på Toei igång på sådana.

-Rai kommer med värsta Tarzan-vrålet vid sin förvandling. "Jag skall utrota dig!" skriker hon. Rai! <3

-Awww, Amy håller vägen öppen! Och gråter när de kommer in. Naaaw. Amy är nu min waifu.

-Hon blir kramad av Annie. Är det här jag borde börja shippa Annie/Amy?


Upp
   
InläggPostat: sön 01 mar 2020, 23:58 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episod 11

-"Flickor blir som förtjusta i nöjesparker!" ILJM att pojkar inte gillar karuseller.

-Annie och Rai blir närgångna över Sailor Fem medans Amy glatt läser en ordlista. Amy är nog bara glad att få vara hos någon i sin egna ålder.

-Amy: "Vi får väl skydda alla mot fienden medans Luna listar ut hur vi skall hitta månprinsessan. BTW, här är en nöjespark. Vi måste absolut skydda den. Helst på plats." Amy, gumman. Hur ensam har du varit?

-Animationsteamet gottgör den hemska behandling som Pedialyte fått utstå under föregående avsnitt. Han ser ju riktigt söt ut!

-Annie låter sin inre 5-åring löpa fritt över nöjesfältet medans de andra försöker hålla ögonen öppna.

-Annie kliver upp på en björn. Rai blir avundsjuk på björnen och tar ner henne med ursäkten 'Jag känner en konstig utstrålning..' från kvinnan som styr björnen.

-Flickorna delar på sig. Luna vet vart hon får mest kel, så hon drar med Amy. Rai är en typisk tsundere när hon blir tillsagd att gå med sin crush, dvs Annie.

-Annie och Rai slåss om vem som skall få rida.

-Annie får äntligen in en fullträff på Mamoru: "Är inte du lite för gammal för att åka [turen de åker som verkar vara anpassad för småbarn]"

-Annie skriker på pandachaffören. Annie har som vanligt en underbart självisk inställning till livet.

-"Det är demonernas droger!" Ahaaa, som cocain och maja menar Luna?

-Props till tjejen som spelar Rayearth/Princess Peach/Tamami-marionette-demonen, hon har verklig lagt ner jobb på att låta läskig.

-Annie och Rai chillar efteråt med glass. Amy skiter glatt i glassen och kelar med Luna istället. Amy har ordentliga prioriteringar här i världen. (Hennes mamma är bergis allergisk och det är därför Amy bara kan ha tropiska fiskar)


Upp
   
InläggPostat: mån 02 mar 2020, 17:59 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episode 12

-Avsnittet's titel? 'Vem vill inte ha en pojkvän'. Vem? Vem vem vem? Jag vet inte, kanske Michiru? Eller Haruka? :himla:

-Jadyte är sådär gulligt sur igen.

-Annie vill åka på romantisk midnattskryssning(Som slutar två timmar innan midnatt enligt affischen). Annie är 14. Annie behöver mer manga. Eller möjligtvis yaoi.

-Annie till Rai: "Skulle inte du vilja åka på en romantisk kryssning?" :-W

-Rai: "Låter som bortkastad tid tycker jag." Antingen väldigt tsun-tsun, eller också helt oförståendes om att två flickor kan åka tillsammans.

-"Kan vi inte åka tillsammans?" Annie föreslår att Rai skall åka på kryssning med henne. Midnattskryssning. För par. :-W

-Rai menar att det bara är för par. Annie frågar om Rai har skaffat sig en pojkvän. Rai svarar genom att bjuda med Amy istället. Kan det vara så att Rai helst är den som bär de metaforiska byxorna i förhållandet, och oroar sig för att Annie skall vilja turas om?

-Rai och Amy går på dejt på båten. Annie ler och viftar med förvandlingspennan. Luna gråter eftersom man tydligen bara skall ha pennan till Sailor-uppdrag. Men vadfan kissen, vad förväntade du dig? Annie är 14.

-Annie's ide av en 'vacker kvinnlig fotograf' är tydligen Haruka.

-Amy påpekar att de är det enda lesbiska paret ombord. Tyvärr gumman, slutet på 90-talet, Tokyo... Ni kanske har lite mer tur i ni-choume.

-Amy's glada lilla leende när hon ser på Rai. "Vi får nog inga pojkvänner..." Herrehjärtanes. <3

-Amy och Rai har en romantisk stund där de ser ut över havet. Ända tills Rai brister ut: "Nu vet jag hur vi skall hitta en kille!" (Observera, en kille. En. Som de kan dela på, eller?) Amy ser bekymrad ut. Hon börjar önska att hon inte gått på den här dejten- Sorry, 'träffen'.

-Annie har klängt fast sig i armen på Jadyte i kaptensuniform och släpper inte taget. I don't blame her.

-Rai äter som en gris. Hennes dejt är inte imponerad.

-Alla par på båten faller, utom våra hjätinnor. "De här två var väl helt enkelt inte förälskade" och därför fungerar inte Jedyte's magi. Dvs, Rai är en Fuckgirl, Amy har tillräckligt med självkänsla för att inte falla för en sådan.

-"Hade ni inga pojkvänner med er!?" frågar demonen. Rai står i vart fall upp för Lesbiska rättigheter och skriker "Vad är det för fel med det!? Vi för väl ändå göra som vi vill, va!?"

-"Så ni bryr er inte om de här flickorna för att de inte har några pojkvänner, va!? Det tycker jag är diskriminering! De kan väl inte hjälpa att de är för fula för att få pojkvänner!"
Annie, du var precis klädd som en stereotyp butch. Inte för att det borde säga något om dina preferenser, men.. :? (Jag älskar Olav's översättning dock)


Upp
   
InläggPostat: mån 02 mar 2020, 18:52 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episode 13

-Om Jadeite misslyckas igen, hotar Morga med att banna honom till "De eviga mörkrets rike". Hela proceduren låter så hemsk och omständig att man undrar varför hon inte bara dödar honom istället.

-Jadeite sänder en telepatisk bild över Tokyo. Polisen uttalar sig om händelsen med orden "Sjukt skämt av någon galenpanna". Mycket professionellt!

-Motoki limmar hårt på Annie. Hur har de inte gått på dejt ännu? Hursomhelst har Annie äntligen fattat vinken! Grattis, gumman!

-Sailor Mercury har en helt underbar liten sailor-dator uppkopplade till hennes helt egna sailor-glass. Guh. Vill ha!

-Sailor Mars: "Vi spränger planet [som Jadeite controllerar]." Luna: "Nej, det är jättedyrt och går inte att betala tillbaks." Luna tar i vart fall ansvar för omgivningen, vilket är mer än vad jag kans säga om typ Marvel och DC's hjältar. Förmodligen för att animationsteamet inte hade budget till flygplansexplosioner.

-"Ta hand om den fina gemenskapen ni har, flickor!" Säger Maskerade Rosen innan han drar. Han har redan insett att det inte finns plats för en man i yuri-cirkeln.


Upp
   
InläggPostat: tis 03 mar 2020, 14:00 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episode 14

-Sailor Moon har upgraderats till en 'Lagens Väktare' i introt. Amy heter tydligen 'Amy Muzino'.

-Varför har Neflitt värsta grodrösten. Varför. Jag shippade honom jättehårt med Liima Back In The Day.

-Zoizite!!111 Jag erkänner här att jag älskar iden med att en av Shintennou bara råkar vara en lite pissig tjej med ögon för sin överste, samt att anledningen för det hela var 'Öhm alltså det tog oss såhär lång tid att lista ut att det var en kille', vilket är helt i den här dubbens anda. Detta gör att jag inte känner mig lika berövad som om det vore 'censur på riktigt' och kommer därför glatt att kalla Svenska Zoizite för tjej hädanefter.

-Annie och Liima har bytt om till Sommaruniform. Den är ljuvlig. Beskåda de bedårande puffärmarna!

-Liima verkar ha en crush på Tennisspelaren Rui, med tanke på alla blommkronblad som fallar från himlen när hon ser på Rui.

-Tennisspelarinnan vittnar kanske om ytterligare influences från Aim for the Ace.

-Annie blir också kär i tennispelarinnan.

-Annie collapsar i Amy's armar. "Oh min älskade Amy, du är den enda som förstår mig!" <3

-"Att ge sig på en stackars tennistjej! Du är verkligen elak." Kvinnliga tennisspelare är som vi vet svagare än övriga befolkningen. Demonen svarar inte hörbart på detta, trots att munnen rör sig.

-Liima och Rui spelar på slutet tennis tillsammans. Annie rodnar, hon vill också spela tennis med personen hon älskar.


Upp
   
InläggPostat: tis 03 mar 2020, 18:03 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Episode 15

-Avsnittet öppnar med att flickorna är i en park nära Tokyo tower.
Annie: "Perfekt ställe att träffa killar på!" Annie, ligg inte med folk du träffar i parken :(

Amy: "Jag går ofta hit!"

Rai: "Vad vet du om att träffa killar, Ammy." Rai har börjat misstänka någonting.

Amy: "Jag brukar gå hit och läsa en bok om jag är ledig från eftermiddagsskolan." ...Visst, Amy. Visst. Inte så att det finns en hemlig lesbisk bokcirkel i parken...

-Motoki och Mamoru går tydligen på samma universitet. Universitet. Vänta, va!? Mamoru är väl 16 i början på serien enligt Wikipedia!? Även om man känner till skillnaden mellan Japansk och Svensk skolgång känns det här lite -.- (Skall jag säga, som glatt shippar Liima/Nefritt).

-Motoki och Mamoru går tydligen på Tokyo U enligt den Svenska dubben.

-Nu blir folk i parken anfallna av fjärilar.

-Annie ser Rai gå arm-i-arm med Mamoru. Annie blir bestört, hon har högre standards för Rai! Dessutom är han tydligen för gammal för Rai också. Jadu, Annie. Jadu.

-Det första Luna gör när hon ser Amy är att hopp upp på hennes axlar. Naaaaaw!


Senast redigerad av 1 Serentiy, redigerad totalt 0 gånger.

Upp
   
InläggPostat: lör 07 mar 2020, 17:17 
Offline

Blev medlem: sön 02 feb 2020, 12:42
Inlägg: 29
Här tar det stopp. Varför? Jo, jag har fått slut på avsnitt för den här gången.


Upp
   
InläggPostat: lör 07 mar 2020, 20:34 
Offline

Blev medlem: sön 23 feb 2020, 20:59
Inlägg: 6
Väntat på forstsättningen, så undrade vad som hänt ;)


Upp
   
InläggPostat: lör 07 mar 2020, 20:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 19 aug 2019, 22:38
Inlägg: 18
Vadå för den här gången, vad betyder det?


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015