Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: lör 24 sep 2022, 18:15

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Svenska dubben
InläggPostat: fre 19 feb 2021, 18:30 
Admin
Användarvisningsbild

Verkligen! Och vad roligt att se dig här Jeff! Nu berättade du att du hade tittat in en gång men, välkommen!

InläggPostat: fre 19 feb 2021, 21:30 
Användarvisningsbild

Nu börjar man känna sig nästan uråldrig, känns som en ofantlig evighet sen 1996. OS i Atlanta, galna ko-sjukan, 112, internet, fåret Dolly, Kloak på sommarlovsmorgon med Fredrik Berling, m.m.

Vad ska man fira detta med? Någon som har bakat en tårta?

InläggPostat: fre 19 feb 2021, 21:39 
Admin
Användarvisningsbild

Internetabonnemanget blev årets julklapp där ja! Nintendo 64 och Tamagotchi släpptes i Japan och en massa andra viktiga grejer.

Jag gästade en poddradio i samband med att jubileet skulle äga rum, den kan du ju lyssna på vetja. Länkar i ny tråd.

InläggPostat: mån 07 mar 2022, 15:42 

Hej!
Är relativt ny till Sailor Moon serien och har än så länge bara kollat på japanska serien. Då jag är bara 17 år så jag missade hela svenska eran av Sailor Moon och har letat lite över allt på internet för att hitta om det finns någon som har alla 88 (eller vad det var) svenska episoder att dela med sig av. Hittat många döda länkar och gamla forum som är oaktiva men inte serien. Jag fick tag på TV4as VHS 1 på tradera för ett tag sedan men hade gärna velat se alla andra svenska episoder. De kan väll inte vara helt förlorade i tiden.. Eller?

Vet om att folk har gjort "omdubbningar" med de svenska rösterna och använt sig av de japanska dvd bilderna. Finns dessa "ommdubbningar" att ta del av eller är de helt privata. Hade varit intressant att veta hur de som sätt avsnitten fått tag på dem. Om de spelat av dem från tv eller om de länkarna som är döda i dagens läge faktisk funkat. Om någon pallar svara så hade jag varit glad!

InläggPostat: mån 07 mar 2022, 19:48 
Admin
Användarvisningsbild

Välkommen, meridalawless! Nämnda torrent cirkulerar fortfarande. Jag skickar dig ett helt orelaterat pm.

85 avsnitt sändes med dubb, det är allt som finns att tillgå. :-) Tre avsnitt utöver detta kan ha dubbats i någon utsträckning men de fick aldrig se dagens ljus.

Inget material hade funnits idag (efter avs 18 där köp-vhs:erna slutade) om inte folk också spelat in avsnitten samtidigt som de sändes. :-) Alla lyckades troligtvis inte med att banda vartenda avsnitt på egen hand. För många gällde det att sen pussla ihop sina egna inspelningar med andras. Man kunde ta hjälp av varandra för att få en komplett samling genom att spela in kopior på sina band och skicka osv.

InläggPostat: tis 17 maj 2022, 19:59 

kan jag få ett pm om lite filmer. jag söker filmer men finns inte svenska, och är för ung när dte gick . ingen som har . ni sa att det fanns 85 avsnitt. snälla skicka till mig! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm