Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 06:11

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: PGSM
InläggPostat: tor 22 nov 2018, 20:58 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 17 dec 2017, 20:14
Inlägg: 92
Ort: Malmö
Diskussionstråd för spelfilmsversionen Pretty Guardian Sailor Moon, då det är dags för den här lite bortglömda versionen får uppmärksamhet. ;)

Jag tycker själv väldigt mycket om PGSM, som i mitt tycke är den bästa versionen av Sailor Moon efter mangan. När jag började titta var det framför allt det visuella som fångade mitt intresse, som att ge sailorbeskyddarna vanligt hår som oförvandlade och peruker som förvandlade.

Men det som höll mig kvar var de fantastiska manuset, jag älskar att de gjorde sin egen grej och inte följde mangan slaviskt. Även om man kan mangan eller animen utantill så blir man överraskad.

Överlag bra skådespelarinsatser också, även om det börjar lite stelt.

Det enda jag fortfarande är lite skeptisk till är hur Kunzite, Nephrite och Zoisite ser ut. Och Sailor Luna...

_________________
Sailor Venus <3 Kunzite
Sailor Uranus <3 Sailor Neptune


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: PGSM
InläggPostat: tis 18 dec 2018, 19:16 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Supercharmig serie! Har du sett Pretty Guardian-musikalen (Kirari Super Live) också? Kan inte minnas att jag tyckte den var något särskilt men det är en grej som finns iallafall.

Tycker precis som du att det är kul att serien gör sin egen grej. Finns flera tillfällen när serien lite grann tar ut svängarna som jag uppskattar, särskilt överraskande var Dark Mercury-sviten någonstans i andra halvan.

Kan nämna att jag har sjungit karaoke till C'est la Vie mer än en gång. :-)
Citat:
Överlag bra skådespelarinsatser också, även om det börjar lite stelt.
För mig som knappt kan någon japanska så är det ganska svårt att avgöra hur bra skådespelet är. Men jag tycker serien för det mesta har en rätt så lättsam stämning över sig så jag hade köpt det även om skådespelet visat sig varit halvtaskigt.
Citat:
Och Sailor Luna...
Hon är väl... gullig? Pretty Guardian-ekvivalenten till Chibi Moon ungefär.

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: PGSM
InläggPostat: tor 20 dec 2018, 13:38 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Mysigt gruppfoto på hela Sailorgänget, taget alldeles nyligen! Moon och Venus är sig lika fortfarande efter all tid som gått.
Bild

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: PGSM
InläggPostat: tor 03 jan 2019, 23:31 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 17 dec 2017, 20:14
Inlägg: 92
Ort: Malmö
Citat:
Supercharmig serie! Har du sett Pretty Guardian-musikalen (Kirari Super Live) också? Kan inte minnas att jag tyckte den var något särskilt men det är en grej som finns iallafall.
Japp! Älskar generalernas scen där Jadeite och Nephrite bara skiter i manus och börjar småprata med publiken (och flirta med mammorna) istället. :flin: Tycker annars också att den inte är något att hänga i julgranen, men den var väl mest tänkt som fanservice...
Citat:
Tycker precis som du att det är kul att serien gör sin egen grej. Finns flera tillfällen när serien lite grann tar ut svängarna som jag uppskattar, särskilt överraskande var Dark Mercury-sviten någonstans i andra halvan.
Dark Mercury och att Serenity är en domedagsmaskin, vilket gav lite mer djup till fienderna också. De hade ju en anledning att sno Silverkristallen.
Citat:
Kan nämna att jag har sjungit karaoke till C'est la Vie mer än en gång. :-)
Video? :odf:
Citat:
För mig som knappt kan någon japanska så är det ganska svårt att avgöra hur bra skådespelet är. Men jag tycker serien för det mesta har en rätt så lättsam stämning över sig så jag hade köpt det även om skådespelet visat sig varit halvtaskigt.
För mig har det mest att göra hur de rör sig och i vilket tonfall de levererar sina repliker. Jämför med Beryl som har inlevelse från början. Mamoru är en riktig träbock i början av serien. Zoisite är det genom hela serien (men han kan spela piano).
Citat:
Hon är väl... gullig? Pretty Guardian-ekvivalenten till Chibi Moon ungefär.
Visst är hon gullig. :) Och jag har inget emot en karaktär som ersätter Chibi Moon som karaktären som de små tittarna kan känna igen sig i. Grejen är att det inte finns någon anledning för Luna att vara ett barn i mänsklig form. Eller en sailorbeskyddare med godiskrafter... :S
Citat:
Mysigt gruppfoto på hela Sailorgänget, taget alldeles nyligen! Moon och Venus är sig lika fortfarande efter all tid som gått.
Jag tycker att alla är sig lika. :) Eleganta unga kvinnor har de också blivit. <3

_________________
Sailor Venus <3 Kunzite
Sailor Uranus <3 Sailor Neptune


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: PGSM
InläggPostat: lör 24 aug 2019, 21:36 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 19 aug 2019, 22:38
Inlägg: 18
Citat:
Mysigt gruppfoto på hela Sailorgänget, taget alldeles nyligen! Moon och Venus är sig lika fortfarande efter all tid som gått.
Bild
Är det där.verkligen Mars och Jupiter? Ser ju inte ett dugg lika ut i så fall. I vilket sammanhang är den här bilden tagen?


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015