Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 06:37

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: tis 22 okt 2019, 16:54 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Jag är kanske mest emot att de byter stil sådär mitt i och ändå fortfarande kör med Crystal som namn och allt. Nu verkar de visserligen köra med Eternal istället, kanske bara för den här filmen. Skulle nog hellre föredragit att man försökt sig på en ny och mer annorlunda spinn på stilen i så fall istället för att försöka närma sig hur den gamla tv-serien såg ut. Allra helst mer lik mangan.

Släppdatum för den första filmen verkar nu vara 11 september 2020: http://sailormoon-official.com/informat ... rnal_2.php http://news-sailormoon.jp/

Ser fram emot att få se den! Tänk om någon hade sagt till oss 2012 att arbetet med Crystal skulle komma att spillas över till nästa årtionde!

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: tor 24 okt 2019, 23:48 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 17 dec 2017, 20:14
Inlägg: 92
Ort: Malmö
Citat:
Jag är kanske mest emot att de byter stil sådär mitt i och ändå fortfarande kör med Crystal som namn och allt. Nu verkar de visserligen köra med Eternal istället, kanske bara för den här filmen. Skulle nog hellre föredragit att man försökt sig på en ny och mer annorlunda spinn på stilen i så fall istället för att försöka närma sig hur den gamla tv-serien såg ut. Allra helst mer lik mangan.
Ja, det känns som om de lyssnat på de mest högljudda, negativa fansen och tänkt ”okej, ni vinner, filmen blir som den gamla animen!”. Jag hade också gärna sett att de försökt att efterlikna mangan ännu mer. Crystal lyckades ju med konststycket att ofta kopiera mangan ruta för ruta och ändå missa poängen helt...
Citat:
Släppdatum för den första filmen verkar nu vara 11 september 2020: http://sailormoon-official.com/informat ... rnal_2.php http://news-sailormoon.jp/

Ser fram emot att få se den! Tänk om någon hade sagt till oss 2012 att arbetet med Crystal skulle komma att spillas över till nästa årtionde!
Med tanke på att de tidigare lyckades med att producera fem säsonger på sammanlagt 200 avsnitt + tre långfilmer på fem år, så är Crystals utgivning så usel att det nästan är imponerande!

_________________
Sailor Venus <3 Kunzite
Sailor Uranus <3 Sailor Neptune


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: tor 07 nov 2019, 09:55 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 18 dec 2017, 02:42
Inlägg: 142
Ort: Insnöad i en oplogad dalaskog
Jag börjar fundera på om det finns någon orsak till varför det tar så lång tid, är det en ekonomisk fråga eller rättigheter?

Takeuchi-sama har väl fryst rättigheter i tid å otid förut vad jag minns. Varför har jag aldrig förstått men hon vill väl ha kontroll på grejorna. Risken är ju att det brakar iväg och blir för kommersialiserat tänker jag.

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: mån 06 jan 2020, 12:22 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
För kommersialiserat vet jag inte med tanke på att Sailor Moon från start varit ett Bandai-finansierat projekt i syfte att sälja leksaker. Det är väl så genomkommersiellt som det går nästan. Vid det här laget har man till synes inte haft några problem med att licensiera knivar, sake-porslin, bindor och kondomer.

Naoko har personligen kunnat utöva ganska hög kontroll över rättigheterna vilket bl a gjorde sig påmint när hon grundade bolaget PNP åt sig själv. Vore intressant att veta om hennes egna mandat var så stort från första början eller om hon gradvist köpt eller förhandlat till sig sin egna skapelse. Att det varit så mycket si och så med rättigheterna, inte minst i väst, har nog inte alltid med misstro och sånt att göra utan det kanske bara bottnar i att det är ofantlig mängd ärenden för en enskild människa att ta itu med. Hon verkar engagera sig något över den inhemska marknaden men nöjer sig sen med det.

Att Crystal byter skepnad och tar så lång tid på sig tror jag mest beror på bristande finansiering, som du bl a nämner. Serien har med undantag för första avsnittet haft ganska dåliga tittarsiffror och Bandai kan för egen del fortsätta sälja merch på SM utan den. De gamla finansiärerna är kanske försiktiga med att pumpa in mer pengar i Crystal/Eternal varför man möjligtvis fått lägga tid på att förhandla eller leta fram nya.

Mestadels orelaterat till det jag nu skrev – Tuxedo Unmasked gjorde en artikel angående filmens nuvarande status:
https://www.tuxedounmasked.com/whats-th ... nal-movie/

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: tis 24 mar 2020, 05:37 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
En blänkare för nya Eternal-filmen sägs ha läckt ut i förväg. Observera att det förmodligen är fejk det här:


Är den autentisk så är det väldigt slappt gjort. Statyerna ser ut att vara kalkerade från den gamla animen.

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: fre 24 apr 2020, 05:48 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Visade sig vara riktig:

_________________
Bild


Upp
   
 Inläggsrubrik: Re: Sailor Moon Crystal
InläggPostat: fre 24 apr 2020, 19:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 08 aug 2019, 17:17
Inlägg: 84
Ser rätt lovande ut med den nya stilen! :) Men jo, början där måste dom nog dock som sagt nästan ha kopierat rakt av från originalversionen ser det ut som vilket verkar lite konstigt.


Upp
   
InläggPostat: tor 18 jun 2020, 15:41 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Premiären skjuts upp till nästa år. Nytt släppdatum är 8 januari 2021.

http://news-sailormoon.jp/archives/56

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: tor 18 jun 2020, 23:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 08 aug 2019, 17:17
Inlägg: 84
Aha, tråkigt att höra :( Får hoppas det inte blir några fler förseningar.


Upp
   
InläggPostat: tis 30 jun 2020, 14:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 08 aug 2019, 17:17
Inlägg: 84
https://twitter.com/SMCollectibles/stat ... 9136160769 Såg detta! Transformerings scen från den nya filmen! :) Verkar rätt lik den gamla.

Edit:
Här är länk till videon på Sailor Moons officiella Youtube kanal också


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015