Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tis 19 mar 2024, 09:52

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 08 jul 2021, 02:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 30 dec 2017, 15:49
Inlägg: 4
Citat:
Någon som vet vem som texter översättningen?
Emma Lindahl; det kommer upp i slutet av eftertexterna.
Jag vet inte på rak arm vem det är; kan mycket väl vara någon som var aktiv på min tid under något online-nick som jag skulle känna igen direkt.

Jag har bara kollat på del 1 så här långt. Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^

Det slår mig att om 'Sailor Moon på svenska' fortfarande var en aktiv sajt skulle jag ha en massa jobb framför mig nu... Na ja, efter 17 år finns det i alla fall Sailor Moon-content på svenska nu. Det var inte ett år för tidigt.

En liten nod till SuperS, förresten: Om man sitter igenom den första ED:n i eftertexterna så spelar de 'Watashi-tachi ni Naritakute' efteråt.


Upp
   
InläggPostat: tor 08 jul 2021, 03:17 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Citat:
Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^
Nej vad roligt! Jag måste undersöka detta närmare när tid finnes. Intressant om de gamla Crystal-avsnitten nu också dyker upp med svensk textning.

Vore superkul om denna person var nätaktiv moonie tidigare. Fanns åtminstone en Emma – utan angivet efternamn – som skickade in brev till Svmoon.

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: fre 13 aug 2021, 20:04 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Crystal ligger nu ute på Netflix i USA. Är det någon som kan bekräfta om det gör det på svenska Netflix också?

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: lör 14 aug 2021, 23:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 18 dec 2017, 02:42
Inlägg: 142
Ort: Insnöad i en oplogad dalaskog
Citat:
Citat:
Någon som vet vem som texter översättningen?
Emma Lindahl; det kommer upp i slutet av eftertexterna.
Jag vet inte på rak arm vem det är; kan mycket väl vara någon som var aktiv på min tid under något online-nick som jag skulle känna igen direkt.

Jag har bara kollat på del 1 så här långt. Textningen följer inte de gamla dubbnamnen, men Lindahl har definitivt sett den... Moon Gorgeous Meditation hette t.ex "Månmeditation, Verkställ" vilket är en ren och skär Olav F Andersen-referens. ^_^
Verkligen snyggt att de behåller (smyger in? :P ) klassiska översättningsreferenser ändå.

Välkommen tillbaka förresten Rosen, det var ett tag sen :)

_________________
Bild


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015