Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: tor 28 mar 2024, 19:48

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 10 dec 2017, 19:10 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 10 dec 2017, 02:25
Inlägg: 344
Ort: Karlstad
Generella riktlinjer och forumetik för SailorMoon.se

Forumet har just nu inga skarpa regler som gäller svart på vitt, utan det här är snarare riktlinjer som jag vill att du efter bästa förmåga följer. Vi är en liten skara människor här men trots det kan det vara lätt hänt att det uppstår konflikter eller missförstånd av olika slag. Därför känner jag att det behövs något form av regelverk även här. Det ska också vara klart för nya medlemmar att man inte kan bete sig hursomhelst. Det här inlägget kommer förmodligen att ändras lite allteftersom.

Det är på snudden till omöjligt att skapa ett regelverk som ska funka i alla lägen. Inget fall kommer vara det andra likt och jag kommer anpassa mitt omdöme därefter. Går du aktivt mot varenda en av punkterna nedan så kommer du däremot att straffas i månens namn!

Uppför dig på ett ordentligt sätt
Försök alltid att hålla en trevlig ton gentemot den du skriver med och visa respekt för andras åsikter, även om du råkar ha en helt annan.

Tänk på vad du skriver!
Jag vill inte se att någon regelbundet väller ur sig könsord eller trycker ner andra medlemmar. Då är det att bryta mot forumets riktlinjer och du kommer förmodligen få en varning för ditt beteende.

Avatar och användarnamn
Det är inget krav på att ha en avatar/visningsbild. Du får inte ha en exakt kopia av någon annans avatar och jag förbehåller mig rätten att ta bort bilden om du inte gör det själv.

Avatar och användarnamn väljer du på egen hand. Har du däremot hittat på något som upplevs som stötande så kommer jag att gripa in. Att sprida helt uppenbart stötande innehåll är inte tillåtet.

Dubbla konton
Det är inte tillåtet att som en person ha två eller flera konton här. Blir du påkommen med att ha flera konton så försvinner de illa kvickt!

Coss-postande och spam
Cross-postande (att göra samma inlägg i flera olika trådar) och spammande är inte tillåtet. Vill du tillägga något direkt efter ditt inlägg så redigera det inlägget istället.

Off-topic
Försök att undvika för mycket OT, läs ämnesraden på tråden. Jag eller en framtida moderator förbehåller sig rätten att städa upp i tråden om saker och ting spårar ut i allt för hög grad.

Citerande
Citera med måtta! Citera inte 30 rader text bara för att skriva ”Haha! Samma här!” efteråt, utan försök då att klippa lite i citatet. Försök att inte citera bilder eller videor utan ta då bort taggarna. Citera inte det senaste inlägget såvida det inte är något väldigt specifikt där som du vill hänvisa till.

Politik, religion och porr
Diskussioner om politik, religion eller porr är inte tillåtet här. Det finns massor av andra ställen att vända sig till för detta.

Slutligen, kom ihåg att du är fullständigt ansvarig för det du skriver här!

Synpunkter på modereringen och riktlinjerna tas i den här tråden.


Upp
   
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
2017-2024 SailorMoon.se
--
Sailor Moon är copyright © Naoko Takeuchi · PNP · Kodansha · Toei Animation Co., Ltd.
undertecknad gör inga anspråk på dessa rättigheter
--
Sailor Moon på svenska med underliggande sidor är alla copyright © 1997-2016 Åke Rosenius
--
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015